Pages

Awaken

Sometimes, standing among millions of ghuraba people can raise up our holy and strong spirit to awake this ummah. Wait till we meet in jama'ah and we will hit this universe with the holiest and super incredible new system for the new programme generation. Let's raise our hand and pray for our world.


Total Pageviews

Jadual Tugasan 15zikr

  • Minggu 1 : Syuhada - Ruziah - Iffah Hanna - Aliya
  • Minggu 2 : Nabilah Kamal - Basyirah Ritzuan - Syafiqah Sabbri - Syahirah
  • Minggu 3 : Fatin Nabila - Izzati - Fatimah - Basyirah Z
  • Minggu 4 : Sofiah Hadi - Nadhirah - Nadiah - Fatinah

Wednesday, April 25, 2012

Peluang Lain


Assalamualaikkum wbt, 
Selawat ke atas Muhammad swt serta sahabat2 baginda
Serta panjatkan syukur ke hadrat Ilahi dan
Salam Bahagia daripada saya :) 

Mereka ke Utara , saya ke Selatan . Huhu . Inilah status yang saya buat di facebook dan saya mempunyai bait-bait cemburu dengan mereka pergi ke Perlis untuk menghadiri kenduri sahabat batch kami, Julizawati. Allah izin, mungkin ini adalah terbaik untuk saya dan rakan2 lain yang tidak dapat mengikuti konvoi ke kenduri Kak Ju . Maaf ye Kak Ju , kami hajat sangat nak ke sana tapi Allah adalah sebaik2 perancang kan ? Moga Allah murahkan rezeki Kak Ju dan suami, Barakallahulakuma~



Peluang Lain

Saya tidak berpeluang ke sana tapi Allah izin saya berpeluang untuk berkhidmat di HiMEGA 2012 yang diadakan di Kolej Universiti Islam Selangor, Bangi, Selangor pada 21-23 April 2012. Macam2 pergelutan yang berlaku untuk ke sana tauu. Ayah saya dahlah susah nak beri keizinan ke sana sini, tambah2 lagi luar negeri Kelantan tapi kali ini saya dapat keizinan darinya kerana ayah saya tahu yang saya pergi ke sana secara beramai2 :D . Sabar adalah wasilah saya dapat ke sana, Allah menghadiahkan peluang ini pada saya . Shahiratul Amina pun juga pergi bersama saya. Kami pergi ke sana adalah sebagai pengiring kononnya tapi bukan pengiring sangat pun, saja melawat sebab tambah2 lagi saya amat rapat dengan batch ke-17 MATRI (perempuan) . Maka, saya ambil peluang ini untuk berjumpa dengan mereka yang telah melalui susah senang bersama sewaktu saya berada di Marhalah Khassah MATRI. Ya la, saya bukannya ada rakan2 sebatch bersama cuma Iffah Hanna sahaja, jadi saya bersahabat dengan mereka J .  Di sana, saya berjumpa dengan ramai orang, lebih 200 rasanya. Seronok juga kenal dengan ramai orang tak kira kakak atau adik. Ukhwah baru dibina di sana, serata Negara Malaysia saya ada kawan tau !

Reunion Kecil



Syahirah, Aqilah, Shahiratul Amina, Basyirah Ritzuan, Izzati Bahran, Fatinah, Nabiha Ilya dan SAYA~ Mungkin tak seramai yang menghadiri kenduri yang kira2 lebih 15 orang kan ? Tak apa kami berjumpa walaupun sebentar amat bernilai, berkongsi pengalaman masing2 . Best juga dengar cerita masing2, tambah2 lagi Nabiha sebagai jururawat yang berpengalaman macam2, kami rujuk dia macam doctor tu ! Dia pun sedang praktikal kat satu klinik Ibu dan Anak sekarang, jadi sesiapa nak pergi klinik, boleh laa contact Nabiha J. Syahirah, Fatinah, Izzati , Basyirah  sedang menghadapi final exam. Moga berjaya ya!  Aqilah dan Sha cuti macam saya laa tapi sha dan saya lama lagi nak masuk U untuk kemasukan ijazah bukan 9. Luangkan masa yang hanya beberapa jam dengan mereka amat berharga. Maaf lah tak sempat bergambar kita berlapan orang. Selain itu, saya berjumpa sahabat2 saya JDK dan kakak2 JDK . Ramai ! Seronok . Izati Matnor, Akasyah, Salimah, Sabiha, Siti Atiqah, Adzkia, Imanina, moga kita berjumpa lagi, Allah pasti akan memberi peluang untuk kita berjumpa kan ? Berjumpa dan berpisah kerana-Nya .

Bidan Terjun


menjaga booth haluan siswa
Kami ( saya dan sha ) ingat kami berlengah je di sana. Tak sangka macam2 tugasan kami jalankan di sana. Mula2 fikir jaga booth Haluan Siswa sahaja , Allah izin saya jadi urusetia dokumentasi mengantikan tempat urusetia yang tidak berpeluang untuk meneruskan tugasan mereka atas hal2 tertentu . Agaklah segan, ya la saya ini bukannya biasa pergi program Haluan Siswa anjur , selalu join yang MATRI anjur je (saya kan budak sekolah waktu tu tak sesuai jadi ahli Haluan Siswa lagi). Selain itu, Kak Sah minta kami berdua jadi urusetia pengangkutan memandangkan tenaga pengangkutan amat diperlukan. Alhamdullilah kami berdua mempunyai lesen memandu, kalau tak, maaflah Kak Sah tak dapat bantu. 3 in 1 kan ? Penat juga tapi seronok apabila melihat kerja2 dapat diselesai dengan baik. Macam2  pengalaman, sampai kami tersesat ke jalan Johor . Almaklumlah kami tak kenal jalan di Selangor ini :D . Alhamdullilah ada Kak Ayuny dari KUIS yang membantu. Kami hanya sekejap 2 saja masuk dewan bila ada masa free lah tapi saya tak lepaskan peluang untuk mendengar Promosi Marhalah Khassah MATRI . WAJIB tauuu !! Kerana saya adalah salah satu keluarannya dan saya tahu impak2 baiknya .  Oleh itu, sesiapa yang mahu menanya tentang Khassah, boleh tanya saya. Saya sedia membantu anda !

Geng Sewaktu Khassah

Batch 17 amat saya rapat. Bila jumpa, macam2 cerita la apa la. Kami rapat sangat, saya pernah pesan pada mereka minta bawa kamera. Sewaktu saya di Khassah, saya tak berpeluang nak bergambar dengan mereka, ada sekeping je rasanya . Sakan la kami bergambar di sana. Merai kedatangan mereka. kadang2 saya menghilang sewaktu program berjalan, pasti mereka tanya di mana saya pergi,risau benar yaa . Maaflah sepanjang program saya tak dapat bersama dengan korang. Nanti kita gathering lagi tauu ~ Sekali tu saya ada makanan yang Kak Yong kasik tapi saya tak sempat habiskan, kemudian saya berikan pada mereka . FUH ! Lesap aje . Biasalah budak MATRI kalau nampak makanan , cepat aje.



Afiqah, Safiyah, Nailah, Masyithah, Syafiqah, Aisyah Yus, Naisah, Atikah, Fadwa, Amirah, Najwa, Hajar, Anis, Maryam, Fathonah, Sophie, Mai, Hazi, Hazirah Kamal, Sher, Izzah, Ruru, Nabihah, Areej, Nadhi,  Reha, Khufiyah, Aimi, Faizah, Asma, Amalee, Chup, Nabilah Jamri, June, Teha… ramai lagi saya tak mention . fuuhh . Baru perasan siapa tak mai :’( Takpe nanti kita jumpa lain kali tauu . Mungkin itulah terbaik Allah beri J Thanks for everything , saya menghargai kalian sebagai sahabat di sisi saya . Merekalah geng saya di MATRI tauu !

Apa yang saya dapat sepanjang hari tersebut, SABAR. Jika kita bersabar dalam sesuatu perkara, insyaAllah Allah akan menghadiahkan sesuatu yang kita tidak jangka nilai hadiah-Nya. Nilai sabar mahal kan ?

1 comment:

Anonymous said...

is aliya and me still look alike? >.<
~sfms

 

Template by BloggerCandy.com