Pages

Awaken

Sometimes, standing among millions of ghuraba people can raise up our holy and strong spirit to awake this ummah. Wait till we meet in jama'ah and we will hit this universe with the holiest and super incredible new system for the new programme generation. Let's raise our hand and pray for our world.


Total Pageviews

Jadual Tugasan 15zikr

  • Minggu 1 : Syuhada - Ruziah - Iffah Hanna - Aliya
  • Minggu 2 : Nabilah Kamal - Basyirah Ritzuan - Syafiqah Sabbri - Syahirah
  • Minggu 3 : Fatin Nabila - Izzati - Fatimah - Basyirah Z
  • Minggu 4 : Sofiah Hadi - Nadhirah - Nadiah - Fatinah

Tuesday, April 10, 2012

Cukup 4 syarat

Bismillahirrahmanirrahim

Tertarik dengan keperibadian seorang sahabat saya dimana dia dapat mengekalkan imejnya sebagai seorang muslimah sehingga ada manusia yang lain berubah ke arah yang lebih baik apabila bersahabat dengannya. Memang tidak dinafikan kita akan rasa sangat lemah apabila berada dalam suasana yang sangat dasyat, kadang kala saya sendiri tewas. Saat itu terasa pentingnya nasihat dari seorang sahabat yang mempunyai fikrah. Pernah saya tanya kepada sahabat saya ini, bagaimana dia terus istiqamah untuk memakai tudung labuh? Tidakkah dia ingin mencuba fesyen2 tudung yang lain yang sering diperagakan oleh pelajar2 IPT?Dia hanya tersenyum dan tidak berkata apa2.

Pada suatu hari, beriya-iya dia menyuruh saya melihat 1 video. Rupa2nya video ini merungkaikan jawapan kepada semua soalan yang saya ajukan kepadanya. Saat itu, saya rasa sangat kagum dengan keperibadian dia. Semoga video ini membawa manfaat yang baik kepada kita.






Sekadar perkongsian. Jauh di sudut hati saya berhajat untuk sama-sama kita berpimpin tangan menuju ke syurga-Nya. insyaAllah. =)


.SLE.

3 comments:

Fatimah said...

I know who wrote this.. mantop!! Terus berblog ye..

15zikr crew said...

HAHA . ramai kwn2 uitm dia suka katanya so better update laa dia kata ~

Anonymous said...

sapa yg post ni?hehe

 

Template by BloggerCandy.com