Pages

Awaken

Sometimes, standing among millions of ghuraba people can raise up our holy and strong spirit to awake this ummah. Wait till we meet in jama'ah and we will hit this universe with the holiest and super incredible new system for the new programme generation. Let's raise our hand and pray for our world.


Total Pageviews

Jadual Tugasan 15zikr

  • Minggu 1 : Syuhada - Ruziah - Iffah Hanna - Aliya
  • Minggu 2 : Nabilah Kamal - Basyirah Ritzuan - Syafiqah Sabbri - Syahirah
  • Minggu 3 : Fatin Nabila - Izzati - Fatimah - Basyirah Z
  • Minggu 4 : Sofiah Hadi - Nadhirah - Nadiah - Fatinah

Sunday, December 18, 2011

ANDAI AKU SEKUNTUM BUNGA MEKAR


SEANDAINYA AKU SEKUNTUM BUNGA
Andai aku sekuntum bunga aku ingin hidup di dalam taman yang indah yang dipenuhi bunga-bunga yang indah,
Taman yang dipagari dengan pagar yang selamat untuk aku tinggal di dalamnya,
Diantara bunga-bunga yang indah, aku ingin jadi yang terindah, aku ingin jadi bunga yang terbaik,
Bersama bunga-bunga yang dijaga, disiram dengan air yang segar, dibaja dan dipelihara dari kumbang-kumbang liar,
Andai aku sekuntum bunga,
Aku ingin kelopak-kelopakku dipelihara, daun-daun yang indah melindungi tubuhku,
Jika aku diracuni, aku ingin segera diubati agar aku bisa jadi bunga yang indah seperti biasa,
Seandainya suatu hari ada kumbang-kumbang yang datang untuk mengambil debungaku dan menyebarkannya,
biarlah yang datang itu kumbang yang benar-benar mahir menilai yang baik dan yang buruk,
kumbang yang sentiasa bertasbih kepada tuhannya,
 kumbang yang sentiasa memelihara dirinya dari kotoran udara dan daratan supaya dia tidak menyebarkan kotoran kepada diriku,
biarlah yang datang itu kumbang yang kukuh dan kekar perisai dirinya yang tidak mudah jatuh dihentam badai dan debu dan mampu menangkis duri-duri dunia..
biarlah kumbang yang datang itu adalah kumbang yang terbaik dan bakal menyebarkan debunga-debungaku,
supaya menjadi debunga yang bermanfaat untuk generasi bunga yang lebih baik.
Nukilan indah. . .*

No comments:

 

Template by BloggerCandy.com