Pages

Awaken

Sometimes, standing among millions of ghuraba people can raise up our holy and strong spirit to awake this ummah. Wait till we meet in jama'ah and we will hit this universe with the holiest and super incredible new system for the new programme generation. Let's raise our hand and pray for our world.


Total Pageviews

Jadual Tugasan 15zikr

  • Minggu 1 : Syuhada - Ruziah - Iffah Hanna - Aliya
  • Minggu 2 : Nabilah Kamal - Basyirah Ritzuan - Syafiqah Sabbri - Syahirah
  • Minggu 3 : Fatin Nabila - Izzati - Fatimah - Basyirah Z
  • Minggu 4 : Sofiah Hadi - Nadhirah - Nadiah - Fatinah

Wednesday, July 20, 2011

bersama murobbi

video

rasulullah kata, dia umpama seorang lelaki yang menyalakan unggun api, apabila api  itu  menyala, maka banyaklah serangga2 yang terbang menuju kepada api yang akan memusnahkan mereka sendiri.  rasulullah tahan dengan badan dan dengan jubahnya, tapi banyak jugak yang melepasinya. ini keadaan masyarakat. rasulullah korbankan dirinya untuk menyelamatkan masyarakat..................................
      kita ini bagaimana sekarang? kita di selimuti dengan kemewahn dunia. kita sia2 pengorbanan sahabat2 terdahulu..kita sibk dgn keseronokan. kita tak hiraukan pasal umat yg lain. kita makin membesar, tapi jiwa kita semakin kecil. kita taknak macam tu.
 

      "dulu matri di bina bukan dengan kontraktor, tapi dgn titik peluh sahabat2 kita. shbat2 ambil cuti, sama2 bangunkan matri. kerna apa? kerna harapkan terbinanya suatu generasi yang..kalau tak mewarisi dakwah, paling kurang pun mewarisi sahsiah islamiah yang sebenarnya. itu pun kadang2 tak tercapai. banyak yg kluar, akhirnya skit2 hilang, yang tinggal hanya beberapa percen sahaja? " 

 (dimana kita? dalam glongn yg sdikit atw glongn yg byak??)

 renunglah bersama sahabatku sekalian... aku rindu suasana matri dahulu kala...

7 comments:

15gen said...

bagusla sofiah letak video nih..tersentuh dengar peringatan drpd cg. azmi yg dah lama xdgr..bila keluar ni, seakan2 lupa bahawa kita pernah mendengar peringatan ini..kita ialah produk matri, pernah diproses di taman asuhan islami matri. pada kita tersandar harapan dan amanah untuk ummah ini..persoalannya, bagaimana kesediaan kita untuk pikul amanah yang mulia ini..insyaallah, kt sama2 kuatkan diri untuk pikul amanah ini..segalanya bermula dari diri kita. tepuk dada tanya iman

saleem wahab said...
This comment has been removed by the author.
saleem wahab said...

sangat bermakna..tq for share...

ahzan said...

terima kasih.. dpt refresh semangat perjuangan.. Jazakillah

Falha IbTisam said...

jazakillahhukhairan...sejujurnya hati ini rindu akan suasana itu..^^

_virus s0pan_ said...

salam mahabba buat semua krew2 15gens

cuba untuk menambah sedikit perasa..


.::.Ust Fathi Yakan
::Apa ertinya saya menganut Islam

"Jalan ini adalah laluan yang tidak akan sanggup dilalui oleh mereka yang takutkan kesempitan rezeki dan kehidupan masa depannya.

Jalan ini tdk akan sanggup dilalui oleh mereka yang mementingkan istirehat dan tuntutan hawa nafsu,

Tdk akan sanggup dilalui oleh mereka yang kesempitan dadanya dan tidak mempunyai kekuatan,

Tdk akan sanggup dilalui oleh mereka yang tidak sabar menerima kata cemuhan apatah lagi berkorban harta dan wang ringgit,

Tdk akan sanggup dilalui oleh mereka yang berkeras dan bertegang dengan pendapatnya sendiri sedangkan beliau tidak mengerti.

Jln ini adlh
Jln pembersihan dan mengajar mengekang diri,
Jln rahmat dan jalan kemuliaan,
Jln yang menagih kesabaran dan ketahanan,
Jln kebebasan dan ketinggian,
Jln kejujuran dan keikhlasan…"

Alhamdulillah..terima kasih sangat2 atas perkongsian..terasa bar charging mulai bertambahhh..syukran sahibahku kerana sentiasa mengingatkan dri ini!..

terus-teruskanlah mengamit jiwa ini dari lambaian kejauhan..Moga Allah sentiasa mengiringi setiap langkahan kita ya~

sinarharapan said...

semoga semua beroleh manfaat..

 

Template by BloggerCandy.com