Pages

Awaken

Sometimes, standing among millions of ghuraba people can raise up our holy and strong spirit to awake this ummah. Wait till we meet in jama'ah and we will hit this universe with the holiest and super incredible new system for the new programme generation. Let's raise our hand and pray for our world.


Total Pageviews

Jadual Tugasan 15zikr

  • Minggu 1 : Syuhada - Ruziah - Iffah Hanna - Aliya
  • Minggu 2 : Nabilah Kamal - Basyirah Ritzuan - Syafiqah Sabbri - Syahirah
  • Minggu 3 : Fatin Nabila - Izzati - Fatimah - Basyirah Z
  • Minggu 4 : Sofiah Hadi - Nadhirah - Nadiah - Fatinah

Tuesday, December 23, 2008

Jika hanya Allah tujuanmu...











"Jika
hanya Allah yang kamu tuju, maka kemuliaan akan datang dan mendekatimu. Tetapi jika tujuanmu hanya mencari kemuliaan, maka akan terputuslah kamu dari jalan Allah kerana kemuliaan sifatnya mengikut. Maka jika kamu menuju Allah, kemuliaan akan mengikutimu, tetapi jika kamu hanya mencari kemuliaan, Allah akan meninggalkanmu. Jika kamu telah menuju Allah kemudian tergoda untuk mencari kemuliaan, maka Allah dan kemuliaan-Nya akan pergi meninggalkanmu."

-ibn qayyim al-jauziyah-






renungkan bersama... ilmu yang kita miliki haruslah bisa mengangkat darjat kita disisi-Nya bukan sekadar untuk menghadapi ujian duniawi...namun sedarlah natijah kejayaan kita yang mampu membuka mata manusia serta menjulang kegemilangan islam...islam itu tinggi dan tiada yang lebih tinggi daripadanya...

No comments:

 

Template by BloggerCandy.com