Pages

Awaken

Sometimes, standing among millions of ghuraba people can raise up our holy and strong spirit to awake this ummah. Wait till we meet in jama'ah and we will hit this universe with the holiest and super incredible new system for the new programme generation. Let's raise our hand and pray for our world.


Total Pageviews

Jadual Tugasan 15zikr

  • Minggu 1 : Syuhada - Ruziah - Iffah Hanna - Aliya
  • Minggu 2 : Nabilah Kamal - Basyirah Ritzuan - Syafiqah Sabbri - Syahirah
  • Minggu 3 : Fatin Nabila - Izzati - Fatimah - Basyirah Z
  • Minggu 4 : Sofiah Hadi - Nadhirah - Nadiah - Fatinah

Monday, August 1, 2011

I'm yours


Dah masuk ramadhan ke-2...
minta maaf sangat-sangat sebab lambat nak post kat blog bak kata ruzie internet lambat macam siput pastu skunk ni sibuk dengan prog. hmmm maaf ye kawan2.
Tak perlu nak bermukadimmah panjang-panjang so, nak mula ni.. "saya adalah kepunyaan kamu" Seorang sahabat yang baik adalah sahabat yang sanggup terjun ke neraka jika kamu jatuh ke dalamnya, dia akan menarik kamu dan beriringan hingga ke syurga.

JOM BERSAHABAT SAMPAI SYURGA

Jom bersahabat sampai syurga, sebab teringin sangat nak masuk syurga dengan sahibah yang di sayangi kerana Allah. Sayangi bila bersama, berputik rindu bila tiada.. bersama sahibah-sahibah memang menghangatkan tidak kira berapa lama kita berpisah. Bertemu kembali seolah-olah masih muda remaja sedangkan diri meningkat dewasa. Kadang-kadang berkawan rasa seronok tidak tahu tujuan tidak tahu apa yang dikerjakan bersama, tidak tahu apa yang dikejarkan bersama tapi tahu pasti ada akhirnya.. tapi kita semua tahu apa tujuan kita bersahabat kan? bertemu kita kerana Allah, bertemu kita dengan tarbiyah tapi kita tidak akan terpisah kerana kita bersahabat sampai syurga bersahabat selamanya itulah dia bersahabat kerana Allah. Walaupun kita sekarang terpisah tapi tarbiyah mengikat kita semua.

Saya adalah milik kamu, jom masuk syurga sama-sama.Mereka yang akan masuk syurga adalah sahabat yang saling menyayangi kerana Allah. Kita semua ada teman yang istimewa di seluruh dunia mereka berada di mana-mana. Jom kita sama-sama membina kekuatan cinta dan sayang di antara kita semua semula untuk kita bersama-sama beriringan hingga ke syurga. Jadi kat sini saya nak ajak korang semua supaya kita boleh bersahabat sampai syurga. Jangan lupa kengkawan kitra yang semakin jauh dengan kita jangan biarkan mereka tersing dari hidup kita kerana mereka perlukan kita untuk membantu mereka. so, kena ada rasa tanggungjawab untuk saling sayang menyayangi, betul tak?Kerana apa? Kerana ‘I’m yours’

" Saya adalah kepunyaan kamu"

1 comment:

Afiqahm said...

Like3:)

xdok butang like ka?

 

Template by BloggerCandy.com