Pages

Awaken

Sometimes, standing among millions of ghuraba people can raise up our holy and strong spirit to awake this ummah. Wait till we meet in jama'ah and we will hit this universe with the holiest and super incredible new system for the new programme generation. Let's raise our hand and pray for our world.


Total Pageviews

Jadual Tugasan 15zikr

  • Minggu 1 : Syuhada - Ruziah - Iffah Hanna - Aliya
  • Minggu 2 : Nabilah Kamal - Basyirah Ritzuan - Syafiqah Sabbri - Syahirah
  • Minggu 3 : Fatin Nabila - Izzati - Fatimah - Basyirah Z
  • Minggu 4 : Sofiah Hadi - Nadhirah - Nadiah - Fatinah

Wednesday, August 1, 2012

..::Manfaatkan Ramdhan Ini::..

Iklan Bulan Al-Quran Tiada Di Malaysia

Semasa Ramadhan la masa yang kita sepatutnya manfaatkan untuk membaca Al-Quran. Kerana amal semasa bulan mulia ini dilipatgandakan. Moga Allah memberkati Ramadhan ini dan menjadikannya lebih baik dari tahun sebelumnya.Selain membaca Al-quran kita juga boleh membantu ibu bapa kita dalam melakukan pekerjaan seharian di rumah seperti memasak(dapat belajar banyak resipi baru^^), mengemas rumah, melipat pakaian, mencuci halaman dan sebagainya.

Gambar di'share' dari facebook 


Solat pula boleh di'improve'kan. Jika sebelum ini solat sering dilewat-lewatkan moga-moga bulan ini kita melakukan satu langkah perubahan positif dalam kehidupan kita.Rebutlah peluang ini kerana seperti yang kita telah maklum saat ini syaitan dibelenggu hanya nafsu yang tinggal bersama-sama dengan kita. Bentukkan nafsu kita ke arah kebaikan. Perbanyakkan berdoa kerana Allah rindu mendengar kita memohon pada-Nya.


Gambar hiasan semata-mata (di'share' dari facebook)


Gambar hiasan semata-mata (di'share' dari facebook)
 Gambar hiasan semata-mata (di'share' dari facebook)

Sama-sama kita 'list' kan amalan untuk dilakukan sepanjang Ramadhan ini. Manfaatkan Ramdhan yang setahun sekali.Andaikan ini Ramadhan terakhir kita, sudah tentu kita akan menghargai saat ini sebaik mungkin. Moga Allah berkati Ramadhan tahun ini.

p/s: rindu suasana Ramadhan di matri T_T

posted by_~nurizbah~

No comments:

 

Template by BloggerCandy.com