Pages

Awaken

Sometimes, standing among millions of ghuraba people can raise up our holy and strong spirit to awake this ummah. Wait till we meet in jama'ah and we will hit this universe with the holiest and super incredible new system for the new programme generation. Let's raise our hand and pray for our world.


Total Pageviews

Jadual Tugasan 15zikr

  • Minggu 1 : Syuhada - Ruziah - Iffah Hanna - Aliya
  • Minggu 2 : Nabilah Kamal - Basyirah Ritzuan - Syafiqah Sabbri - Syahirah
  • Minggu 3 : Fatin Nabila - Izzati - Fatimah - Basyirah Z
  • Minggu 4 : Sofiah Hadi - Nadhirah - Nadiah - Fatinah

Thursday, November 4, 2010

Perlis dilanda banjir


Beberapa hari lepas,hujan yang tak berapa lebat turun berpanjangan..Ramai diantara pelajar matri(Khususan ila khassah I puteri) di asrama,'melingkar' di bawah comforter masing-masing akibat kesejukan yang melampau.Kalau tak silap,beberapa pintu di empangan terpaksa dibuka bagi mengelakkan empangan pecah(Tak tahu setakat mana kesahihan)
Dari Subuh hingga subuh hujan yang turun masih mencurahkan keringatnya.Setitis peluh pun tidak berpeluang untuk melihat dunia pada hari itu.Majoritinya yang keluar dari asrama pasti ada bersamanya baju sejuk.Tebal mahupun nipis sangatlah menjadi keperluan bagi memanaskan diri..
Tapi rahmat Allah itu sangat luas.Matri dan kawasan sekitar sedikitpun tidak ditenggelami air.Dengan kata lain,BANJIR.Taman melati,kawasan perumahan bersebelahan Matri yang biasanya ditenggelami air selamat.Walaupun kawasan lain spt. Kangar,Santan dll. ditenggelami air,Taman melati still seperti biasa.ALHAMDULILLAH..

'Mungkin ni peringatan yang Allah nak bagi..'

Kullu bani adam khatta'.wa khairu khatta' tawwabin
"Setiap anak adam itu melakukan kesilapan.Dan sebaik-baik mereka adalah yang selalu bertaubat"



"Peringatan itu sangat bermakna bagi orang-orang yang beriman"
Betu3! Sangat-sangat berguna..

Redhalah dengan Allah,Nescaya Allah redha denganmu..(Betul tak??)

"Sangat ajaib urusan orang mukmin kerana segalanya baik pada mereka.Apabila mendapat Rahmat,mereka bersyukur.Dan apabila diberi Bala,mereka bersabar,"



Firman Allah s.w.t.:
"Berdoalah,nescaya akan aku memperkenankan doamu."

Jadi,doakan agar segala-galanya selamat dan lancar..Doakan kesejahteraan mukmin yang melaksanakan tanggungjawabnya kepada Allah..


*kepada teman teman lain,kalau berpeluang mengikuti misi bantuan banjir ke perlis,jangan lepaskan peluang berbakti.Semoga Allah redha usaha kalian.

4 comments:

iffahhanna said...

tol2!!kpd kwn2..klu ada pluang ikut misi bantuan bnjr kt perlis..mai laa.. kita wat amal sm2..

JOM!!!!!!!!!!!!!!!!

Simpati Orang2 di Perlis said...

Alhamdulillah m3 atas bukit, kalau tak m3 pun tenggelam skali.
takpa, itu ujian, Allah bagi ujian sebab mahukan orang di Perlis menjadi hebat kerana Islam itu hanya boleh dibawa oleh orang YANG HEBAT!!

sofia said...

"Perlis ni banyak maksiat kot.Tu yang Allah bagi banjir untuk basuh dosa-dosa ni.." setuju2...pia said..hehe..untuk pengajaran kita semua gak..muhasabah la...

iffahhanna said...

sofia..org perlis ja ka??

 

Template by BloggerCandy.com