Pages

Awaken

Sometimes, standing among millions of ghuraba people can raise up our holy and strong spirit to awake this ummah. Wait till we meet in jama'ah and we will hit this universe with the holiest and super incredible new system for the new programme generation. Let's raise our hand and pray for our world.


Total Pageviews

Jadual Tugasan 15zikr

  • Minggu 1 : Syuhada - Ruziah - Iffah Hanna - Aliya
  • Minggu 2 : Nabilah Kamal - Basyirah Ritzuan - Syafiqah Sabbri - Syahirah
  • Minggu 3 : Fatin Nabila - Izzati - Fatimah - Basyirah Z
  • Minggu 4 : Sofiah Hadi - Nadhirah - Nadiah - Fatinah

Thursday, November 18, 2010

Dulu dan Kini (Part 1)


Dulu dan kini.

Masa pantas berlalu. Tup..tup..WAH! Umur kita nak masuk 19 untuk tahun depan. Macam tak percaya! Kira2 sudah mencecah 1 tahun kita meninggalkan bumi wakafan MATRI (tapi lainlah bagi siapa2 yang keluar awal dulu dari kami ni.hehe.), di mana di situlah kita kenal apa itu tarbiyah dan kat situlah juga kali pertama kita mengenali antara satu sama lain, jujur dikatakan lain tau ikatan persahabatan kita jalinkan. Bukan sebarang persahabatan, tetapi persahabatan kerana Ilahi. Di kala kita lupa pada-Nya, ada yang akan tolong mengingatkan kembali. Dulu ingat lagi, boleh kata selalu juga batch kita buat perjumpaan untuk kita refresh balik iman kita, tujuan kita ke MATRI dan matlamat kita di bumi khalifatullah ini. Batch2 lain ada juga buat.

Tapi kalau nak tahu, kat sana jarang ada perjumpaan macam tu dah oleh batch adik2. Main bola perang pun tak selalu. Semua adik2 takut nak main sebab tengok ada orang patah jari la, patah tangan la, selalu ulang-alik pergi hospital je.hehe. MATRI cukup terkenal dengan bola perang pada zaman2 dulu. Sebut je "Korang jom main bola perang!", semua sahut dan jawab NAK! hehe. Seronok bila teringat balik, berapa kali ntah ana balik bola asyik kena kepala Mas je. Sian dia. Tapi dia tak serik2 main oo. haha.

Ok la. Sebenarnya asal nak buat post ni, nak cerita pasal kami2 ni yang sekarang macamana, belajar kat mana, sihat ke dok, dah kahwin ke apa.hehe. Tapi sedikit2 dulu lah. Ana cuba yang terbaik untuk cerita semua2 ni. Mungkin ada sejumlah sahabat2 ana yang dah tinggalkan MATRI lama, ana tak dapat mengesan mereka di mana sekarang, maaf ya! Ana tak cukup hebat dari Allah, Dia kan Maha Mengetahui. Korang duduk mana pun walaupun terperinci mana jauh kat ulu ke tiram ke, dulu pak cik Azir (ayah Sarah) kata " Dah la ULU, TIRAM pulak tu"(Soleha, jangan marah noh), Dia tau oo! But I'll try my best! Ok. Kita mulakan cerita dengan....

Pelajar KTD laa..Lagipun, ramai budak2 MATRI pergi sambung sana..
hehe~

Antaranya,
  1. Halimahtun ( Lepasan Matri '09,Kos Akaun )
  2. Subaihah (Lepasan Matri '09,Kos Akaun )
  3. Nasuha (Lepasan Matri '09,Kos Akaun )
  4. Safiyyah (Lepasan Matri '09,Kos Akaun )
  5. Sofiah (Lepasan Matri '08, Kos Multimedia)
  6. Aisyah Zaini (Lepasan Matri '09,Kos Pengurusan Teknologi)
  7. Najwa Ahmad(Lepasan Matri '07,Kos Multimedia)
  8. Sakinah Nasir ( Lepasan Matri '06, Kos Akaun)
  9. Izzah Athirah ( Lepasan Matri '09,Kos Akaun)
  10. Syuhada (Lepasan Matri '09,Kos Komunikasi)
  11. Mushirah (Lepasan Matri '08, Kos Perbankan Islam)
  12. Aniqah (Lepasan Matri '09,Kos Perbankan Islam)
  13. Naiematun (Lepasan Matri '09,Kos Perbankan Islam)
  14. Fatin Nabila (Lepasan Matri '09, Kos Quran dan Sunnah)
  15. Iman (Lepasan Matri '09,Kos Komunikasi)
  16. Aqilah Shamjudin (Lepasan Matri '06,Kos Pengurusan Perniagaan)
  17. Izzah Firdaus (Lepasan Matri '09,Kos Akaun)
  18. Sakinah Sidi (Lepasan Matri '10,Kos Akaun)

Fuhh! Ramainya. Tak sangka. Bagusnya dengan diaorang. Boleh konsisten dengan DnT.hehe. Bantu KTD juga. Buktikan yang KTD BOLEH~ Jangan main2 dengan mereka. Sekali tengok. Perghh. Up jiddan~ Hehe. Kalau nak tahu, semua pelajar2 cemerlang KTD ni, masih membujang. Lantaran itu, kepada sesiapa yang berminat boleh hubungi tutt..tutt..tutt..Aceh! Lawak je lah. Kejap lagi terasa baham pula. Bila balik je Kelantan, pasti ada yang memanggil , " Hei, bila hang nak mai sini? Rindu kat hang lah. Mai bawak makanan sekali, kami ni lapaq," (macam kenal je ayat ni). Bila sampai je kat KTD, rasa bagaikan artis popular oo, ada sahaja yang memanggil, berebut2 nak salam lah ,apa lah, peluk lah dan macam2 lagi. haha. Kalau tak percaya, cuba la anda datang pula, ana jamin pasti semua perkara itu berlaku. Kepada budak2 KTD, lain kali hampa sediakan karpet merah untuk kami2 ni bila kami semua dah mai sana noh!.haha. Nak cerita satu per satu tak mampu lak. Kalau nak tau lebih lanjut pasal depa2 ni, boleh la datang melawat depa tu, depa mesti syok punya!

Huh~
Dah habis bagi Part 1, nanti bila diri ini rajin bangat pasti ana sambung punya!
Kalau ana rajin edit gambar korang, nanti ana taruk gambar2 hampa ye!


p/s: wep budak KTD, ada yang tertinggal tak? risau ni! cepat bagitau ye!


Selemah2 manusia ialah
orang yang tidak boleh mencari sahabat dan
orang yang lebih lemah dari itu ialah
orang yang mensia2kan sahabat yang telah dicari.

i

4 comments:

Anonymous said...

SALAM...
wah dh lama x dgr citer pasal bdak2 ktd ni.nnt nk wat reunion kna la pi sna ea..dh ramai yg sambung blajaq kt sna..sbut ttg bola prang plak, teringat diri ni slaloo dhentam bola oleh si matun yg mmg power..sakit oo00.hehe tapi dh nama pn bola perang kn.apa kisah?hee~
sma2 upgrade iman n slg m'doakn ye...
~bintasshafi'ee~

sinarharapan said...

cntek da blog ne..bru smagt nk ziarah...sokong bintasshafi'ee.. wat reunion nty, watla kt ktd no..hoho..

biha baek said...

abes sume x-m3 bkampung kat KTD...spe nk lawat i kat sg.buloh ni???huhuhu




p/s:pape pn..congrats kat bebdk ktd coz bjaye bg oya p sane rse popular jap...hahaha

PRiNCESS 15 zikr said...

haha biha.btoi2 tq la korg sbb wat kan ana jd pop sat.haha..sian bha..huhu..cmne nk lawat ark?..nnt ble i free la.

 

Template by BloggerCandy.com