Pages

Awaken

Sometimes, standing among millions of ghuraba people can raise up our holy and strong spirit to awake this ummah. Wait till we meet in jama'ah and we will hit this universe with the holiest and super incredible new system for the new programme generation. Let's raise our hand and pray for our world.


Total Pageviews

Jadual Tugasan 15zikr

  • Minggu 1 : Syuhada - Ruziah - Iffah Hanna - Aliya
  • Minggu 2 : Nabilah Kamal - Basyirah Ritzuan - Syafiqah Sabbri - Syahirah
  • Minggu 3 : Fatin Nabila - Izzati - Fatimah - Basyirah Z
  • Minggu 4 : Sofiah Hadi - Nadhirah - Nadiah - Fatinah

Friday, December 7, 2012

..::Raikan Cinta::..


               




 




 

Alhamdulillah:)

              
               Tanggal 2 Disember 2012 merupakan detik bersejarah buat ahli 15 Generations kita, Soleha Rafiee bersama suami tercinta, Iqbal Fadhil Bin Ayi kurnia. Ini bukan sekadar cerita mengenai perkahwinan semata-mata bahkan turut mencoretkan kisah perjalanan ke Johor serta aktiviti-aktiviti kami di sana sebagai wakil Batch yang turut memeriahkan majlis ini^^.

                Pada 1 Disember 2012, seramai 9 wakil ‘batch’ dan Salsabila(adik Tasnim Jamil) telah berkumpul di Tasik Bandar Selantan untuk menaiki bas di Terminal Bersepadu Selatan(TBS) ke Larkin, Johor pada pukul 2.15 p.m. Manakala Insyirah bersama Kaamilah bergerak asing. Kumpulan pertama yang sampai di TBS merupakan Maryam Siddiqah bersama Tasnim dan adiknya. Kumpulan kedua wakil daripada USIM-Fatinah,Taqiah,Syahirah dan Izzati Bahran manakala kumpulan terakhir ialah wakil UIA-Basyirah Ritzuan,Iffah Zaaba,-dan KTD-Nasuha. Setelah menempuh berjam-jam perjalanan, pada pukul 8.15 p.m kami tiba di stesen bas Larkin. Tetapi penantian kami belum berakhir di situ, kami terpaksa menunggu selama dua jam sebelum tiba ke destinasi yang ingin dituju dan sempat bertemu dengan Soleha sebentar-baru habis memakai inai.



                               Setelah sampai di rumah yang ditumpangi kami, kami melakukan persediaan hari esok di samping berkongsi-kongsi cerita sesama sendiri setelah lama tidak bertemu (memeriahkan rumah waktu tengah malam).
                Pada keesokan harinya, kami bersiap-siap untuk menghadiri majlis akad nikah pada sekitar 9.30 a.m. Di sinilah bermulanya debaran bermula. Oh ya, 2 Disember 2012 merupakan hari istimewa buat 2 warga 15gen. Hari ini, Soleha bergelar isteri, dan hari ini juga Tasnim meraikan ulang tahun kelahirannya yang ke 20! (hai, baru nak sambut umur 20 ke Tasnim, kami dah nak masuk 21 tau!^-^)

Sebelum bergerak ke masjid, macam datang beraya pun ada;P






Hantaran dari pihak lelaki.


Usai ijab kabul - still malu2^^

 




Jom makan! Sedap sangat2, even dessert!


Moga berkekalan hingga ke syurga-Nya!

Muka bahagia~ Who's next?


                Bersama ‘mamarazi’ Taqiah dan Maryam Siddiqah, kita dapat melihat gambar-gambar perkahwinan Soleha yang seperti yang telah dimuatkan di ‘Group FB’ (tidak lupa kepada HP Tasnim dan Insyirah^______^ ). Sudah bergelar isteri orang sahabat kita ini. Moga menjadi isteri solehah seperti namanya. Amin…Kami di sana bukan sahaja sebagai tetamu semata-mata tetapi juga turut melancarkan perjalanan majlis dengan membantu apa yang perlu. Pada waktu petang, masing-masing menaiki bas pulang.


p/s: yang ini saja sempat dicoretkan. Maaf kalau ada apa yang tertinggal. Selepas ni siapa pula yang menyusul..^^

Posted by: ~nurizbah~ & amp; ~sfms~

2 comments:

Anonymous said...

Barakallah~

Syafiqah 'Atiyah said...

barakallah lakuma :D
sape next, buat time kite, tfah, iffah hanna n una cuti summer ye. ktorg nk g jgk knduri :)

 

Template by BloggerCandy.com