Pages

Awaken

Sometimes, standing among millions of ghuraba people can raise up our holy and strong spirit to awake this ummah. Wait till we meet in jama'ah and we will hit this universe with the holiest and super incredible new system for the new programme generation. Let's raise our hand and pray for our world.


Total Pageviews

Jadual Tugasan 15zikr

  • Minggu 1 : Syuhada - Ruziah - Iffah Hanna - Aliya
  • Minggu 2 : Nabilah Kamal - Basyirah Ritzuan - Syafiqah Sabbri - Syahirah
  • Minggu 3 : Fatin Nabila - Izzati - Fatimah - Basyirah Z
  • Minggu 4 : Sofiah Hadi - Nadhirah - Nadiah - Fatinah

Sunday, June 12, 2011

Menghayati Manisnya Ukhwah


Assalamualaikum dan salam sejahtera ,

Bersyukur ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kasih dan rahmat-Nya kita masih berpeluang menikmati kehidupan yang sementara cuma. Moga kita menggunakan nikmat yang dikurniakan dengan mengabdikan diri sepenuhnya kepada Dia yang menciptakan kita.

Alhamdulillah, dengan keizinan Allah tanggal 11-12 Jun 2011, beberapa orang ahli 15zikr berkampung di KTD. Mengubat rindu lah katakan… Apapun, bertemu berpisah kita kerana Allah. Banyak juga perkara yang dibincangkan. Ada juga perkara yang nak dihebahkan di sini, perhatian untuk semua ahli 15zikr.

Mesti semua tertanyakan? Program apa…siapa yang kendalikan…untuk apa…etc2..


PROGRAM : Program Penyelarasan Generasi 15 MATRI

TARIKH : 10-11 JUN 2011

TEMPAT :KOLEJ TEKNOLOGI DARUL NAIM

TEMA : Menghayati Manisnya Ukhwah

OBJEKTIF :

1) Untuk mengeratkan ukhwah dan tautan hati sesama ahli

2) Membina dan menyuntik kesedaran terhadap tugas dan peranan sebagai sahabat

3) Perbincangan gerak kerja untuk ahli batch agar tersusun dan sistematik


Program yang dijalankan di KTD ni dihadiri 16 orang sahibah

  1. Fatimah Zahra
  2. Basyirah Ritzuan
  3. Aliya Roseli
  4. Syahirah Farhanah
  5. Nadhirah Rubani
  6. Iffah Hanna
  7. Halimahtun
  8. Syuhada Safurah
  9. Nasuha Naim
  10. Aniqah Syafifah
  11. Iman Zainal Abidin
  12. Fatinah
  13. Naiemah
  14. Izzah Athirah
  15. Aisyah Nadhira
  16. Fatin Nabila

Makan yok !


Mind Setting bersama Kak Izzah Zaaba



Pembentangan dilakukan oleh Fatin Nabila wakil Exco Teknikal dan Logistik


Perbincangan kumpulan kecil


Kalimah Akhirah bersama Sir Rushdi


Exchange Hadiah Bersama Sahibah2

Selain tu, Sofiah dan Izzah Firdaus pun join juga. Kawan-kawan KTD yang lain pun dijemput, tapi mungkin atas sebab-sebab tertentu mereka tak dapat nak ikut serta program ni. Harap juga ya sahibah-sahibah yang dikasihi tak terasa hati. Kot-kot la ada yang rasa tak dijemput ke, apa ke…

Apa-apapun, kami datang dengan penuh harapan dapat ketemu sama kalian ya di KTD , hajatnya kami nak surprise sahibah2 di sana seperti Subaihah , Sarah , Sakinah Nasir , Mushi , Aqilah dan lain2 tapi kami tak sempat jumpa Mushi dan Aqilah(cuti sem) :'(, maaf juga kalau kami ada salah dan silap atau terkasar bahasa . Walaupun sebentar hanya beberapa minit , pertemuan kita amat bernilai untuk melepas kerinduan kami . Rasa tenang dan sejuk berjumpa kalian , maaf kami tidak sempat untuk membeli buah tangan buat kalian . Kami telah membuat perjumpaan (bukan la reunion untuk bermain2 hanya perbincangan secara formal) yang kami buat ni pun sebenarnya untuk nak selaraskan ataupun nak sistematikkan gerak kerja dalam batch untuk penerusan dakwah dan tarbiyah. Kami teringin juga mengajak kalian secara beramai2 tapi atas sebab2 tertentu kami tidak dapat mengelakkan oleh itu maafkan kami :( . MAAF sahibah2 .

Antara program yang dibincangkan ialah aktiviti-aktiviti untuk ahli batch generasi 15 yang pernah belajar di MATRI walaupun sebentar . Reunion, rehlah mengikut zon, jualan kutip dana untuk kebajikan kawan kita, penerbitan risalah (InsyaAllah semua akan dapat-walau kena pos) etc2 . Nama2 kalian juga akan dibahagi2kan kepada exco2 tertentu . InsyaAllah kami akan informkan siapakah bertuah untuk menjadi ahli2 exco yang berikut iaitu Exco Dakwah dan Tarbiyah , Exco Perancang dan Pelaksana , Exco Penerbitan , Exco Teknikal dan Logistik , Exco Informasi dan Perhubungan , Exco Ekonomi serta Exco Blogger dan Facebook . InsyaAllah semua akan terlibat dan akan diperjelas apa tugas2 yang harus dilakukan (maybe kami akan call kalian) .

Jadi, kat sini nak minta PERHATIAN 15ZIKR untuk sumbangkan (aka yuran) RM10 setahun kepada batch kita. Bayar pada Nasuha Naim tau. WAJIB. Lagipun sebahagian dari duit tu akan disumbangkan pada MATRI. Tidak salahkan jika kita melabur saham di akhirat kan sahibah2 ana kasihi ? Malah Allah akan bagi yang berlipat ganda dari tu . Anda percaya atau tidak ? Kerana the choice is in your hand ! Ustaz Hadi selalu berkata time kelas , perhimpunan , PLM dan sebagainya untuk melaburka duit kalian pada bumi wakafan itu , kalau pelajar2 boleh beri RM5 kepada MATRI , ia amat membantu MATRI . Apa salahnya jika kita bantu MATRI sedangkan dulu MATRI bantu kita menjadi insan rabbani ? Betul tak ? Tepuk dada tanyalah iman kalian . InsyaAllah nombor akaun akan diberitahu kemudian. Sebarang aktiviti yang akan dilaksanakan akan dihebahkan kemudian. Tapi, buat masa ni tak ada apa-apa lagi la. Sama2 kita gerakkan dan berjuang bersama2 kerna kita merupakan pewaris warisantul anbiya ' bukan ? ^_^ Allahu’alam.


P/S:-Sungguh aku mencintai sahabat2ku kerana Allah lilahi Taala , lantas aku wajib untukku membawanya ke syurga bersama2 agar kita jadi member akhirat bersama . Allah sentiasa bersama kita kan ? :)

9 comments:

ruziah said...

Assalamualaikum w.b.t

Bagos la kalo ada perancangan untuk batch kita ni..maaf la,tak dapat ikot serta.insya-Allah,urusan menyumbg tu ok kot rasanya..tobat best kat jumpa sahinah-sahibah kat sana?..(nada cemburu)..ta pa lah,apa2 hal,habaq kat den jugak noh..

Dolce Lin'zz said...

alhamdulillah..insyaallah...moga ALLAH mudahkan urusan kiter semua....

sinarharapan said...

surprise korg mmg brjaya buat sfia.. geram jgk di kejutkn dgn kdtgn korg.. lain hari, buat lagi. jmpa rmai2.. bestnya.. saygnya xdapt join progrm krg.. ape pn. harpnya sgla yg dirncg berjln dengn lncar.. amen..

iffahhanna said...

gembira tapi sedih.. gmbra dpt jmpa tp sdih sbb KENA tgglkn shbh2.tapi k/izzah ckp tme mind setting :ukhwah krana ALLAH tu brtemu & bpisah kerananya.jumpa shbt dapat mghilgkn ksdihn.. kan basyirah R?

sinarharapan said...

bertemu menghilangkan kesedihan, menghadirkan kebahagiaan. berpisah menyimpul harapan. harapan tuk bertemu lagi.. insyaallah..

akai said...

macam pernah nampak sir rusydi tu. look familiar

wafazinnirah92 said...

Assalamualaikum wbt..

wah2! bestnya.. dapat juga jumpa walaupun sekejap.. mg Allah redha pertemuan kita kai ini. ^^

bertemu lagi dilain masa.. =)

~permata yang dicari~

FaIhA IbTisAm.. said...
This comment has been removed by the author.
izzahzaaba said...

لقاء الإخوان جلاء الأحزان
maaf, adik2, hari tu ana tersilap..
yang ini, betul, insyaAllah..
barakallahu fik!

 

Template by BloggerCandy.com