Pages

Awaken

Sometimes, standing among millions of ghuraba people can raise up our holy and strong spirit to awake this ummah. Wait till we meet in jama'ah and we will hit this universe with the holiest and super incredible new system for the new programme generation. Let's raise our hand and pray for our world.


Total Pageviews

Jadual Tugasan 15zikr

  • Minggu 1 : Syuhada - Ruziah - Iffah Hanna - Aliya
  • Minggu 2 : Nabilah Kamal - Basyirah Ritzuan - Syafiqah Sabbri - Syahirah
  • Minggu 3 : Fatin Nabila - Izzati - Fatimah - Basyirah Z
  • Minggu 4 : Sofiah Hadi - Nadhirah - Nadiah - Fatinah

Saturday, July 10, 2010



Assalamua'laikum sahibah2ku..
Allhamdulillah hingga ke hari ini Allah masih beri saya dan anda berada dalam 2 nikmat terbesarNya..(nikmat IMAN & ISLAM)..mula2 saya fikir best dpt kwn2 baru..dgn harapan ada yang mampu membimbing saya yang sering terlencong sedikt dari landasan Islam..ternyata di luar sana masih ada hati2 yang ingin mendalami Islam..Walau siapa pun mereka..mereka x mampu untuk menggantikan tempat anda (sahibah2 MATRI) dalam hati saya..walaupun saya hanya belajar dalam bidang kejururawatn..selepas 2 hari blajar anatomy..SUBHANALLAH..betapa bersyukurnya saya dapat peluang belajar dalam bidang ini..Beribu2 orang yang memohon,saya antara yang dipilih oleh Allah untuk mendekatiNYA..seksaan yang saya hadapi masa minggu orientasi yang berlangsung selama 4 hari...Sungguh!! lebih terok dari PLKN..Tapi Allah Maha Besar..DIA mengingatkan saya ujian yang DIA beri adalah TARBIYAH dariNYA..ramai yang muntah2..sakit sana-sini..Alhamdulillah Allah lindungi saya daripada kekejaman senior2 itu..Minggu depan saya terpaksa hadapi HARI TELUR di mana semua junior akan mendapat akak @ abang angkat..Mohon doa kalian saya mendapat akak yang boleh membimbing saya..


p/s:saya sedang mengelak daripada sebarang jawatan..
saya seorang terlepas daripada aktviti kokurikulum..(semua wajib masuk kalau x..bayar rm20)
Allah sebaik2 perancang =)


5 comments:

sinarharapan said...

moga Allah memelihara kita dari sebarang kecekelakaan.moga Allah kuatkan dirimu, sahabatku...Allah bersama denganmu,sahabatku..

15zikr crew said...

jazakillah ukhti..
moga Allah merahmati dan melindungi kamu jua..

muslim student said.. said...

biar bidang apapun yang kita ceburi,inshaallah semuanya berguna untuk islam.sntiasa tajdidkan niat,setiap kali sblm masuk ke kelas.sepatutnya semakin tinngi imu kita,semakin kita dekat dengan allah..kita akan lebih nampak betapa hebatnya kekuasaan Allah..usah hanya menjadi seorang jururawat biasa,tapi jadilah jua seorang jururawat yang dapat merawat hati insani.Teguhlah sahibahku,cabaran itu mematangkan kehidupan..teruskan perjuangan:)

Anonymous said...

bee..rndu bnget deh~ ti jmpe ye..hehheheh...love yu always..pray 4 all of us..ingt..klau Allah mseh bg rse 2..mknenye,dye mseh syg kmu..jgn berhnti berhrap deh...

love,
Afiqah Matnor

~one1ife said...

salam..
Moga Allah rahmati..
sbnrnya peranan kita cukup besar dalam masyarakat hari ini..
masyarakat yg Hanya Islam pd NAMA.
masyarakat yg hanya Islam pd solat n puasa..
memerhati n mencari pemimpin yang punya fikrah seperti kalian..
fikrah kalian terlalu MAHAL..

andai kalian diberi pluang menjadi pemimpin..
pluang itu Allah yang beri..
ada HIKMAHnya..

bukankah Rasulullah ada bersabda yg mafhumnya. "jika sesuatu jawatan itu diberi pada org yg bukan ahlinya, maka nantilah kecelakaan"

kalian yang dididik n diTARBIYAH..
punya kelayakkan utk memimpin..
mmg hakikatnya kita berasa kurang..
tp ini pluang utk kalian..
"islah nafsak wa ud'u ghairak"

ana percaya..
kalian punya kelebihan..
kita tak akan sedar kelebihan n specialties kita... andai kita tak pernah usaha untk kluarkannya..

insyaallah..
Moga Allah mudahkan..

 

Template by BloggerCandy.com