Pages

Awaken

Sometimes, standing among millions of ghuraba people can raise up our holy and strong spirit to awake this ummah. Wait till we meet in jama'ah and we will hit this universe with the holiest and super incredible new system for the new programme generation. Let's raise our hand and pray for our world.


Total Pageviews

Jadual Tugasan 15zikr

  • Minggu 1 : Syuhada - Ruziah - Iffah Hanna - Aliya
  • Minggu 2 : Nabilah Kamal - Basyirah Ritzuan - Syafiqah Sabbri - Syahirah
  • Minggu 3 : Fatin Nabila - Izzati - Fatimah - Basyirah Z
  • Minggu 4 : Sofiah Hadi - Nadhirah - Nadiah - Fatinah

Thursday, June 3, 2010

NIKMAT INI!!

Alhamdulillah,Alhamdulillah...Bersyukurlah kita ke hadrat Allah kerana di beri peluang untuk mendapat nikmat hidayah ini.Kita sebagai manusia sering melihat kekurangan yang kita ada.Kelemahan yang kita peroleh tanpa kita sedar bahawa di luar sana atau jiran terdekat kita masih belum mendapat apa yang kita peroleh.Nikmat teragung kita.
NIKMAT IMAN & ISLAM
Mungkin nikmat yang satu ini jarang kita syukuri.Jarang kita renungi..Marilah kita bermuhasabah dengan nikmat yang tiada tandingannya ini.
Jangan kita lepaskan nikmat ini jangan kita tinggalkan nikmat ini kerana jika kita lupakannya,jika kita tinggalkannya ada satu jawapn yang pasti telah menanti kita,termasuklah kita dalam golongan yang merugi.

Ingin diwujudkan persoalan di sini adakah kita berasa izzah dengan nikmat ini?Jika ya mengapa perlu kita tunggu lagi sebarkanlah nikmat ini.Biar mereka yang tidak pernah merasai kebahagiaan dengan nikmat ini merasainya.Bukankah itu tugas kita??MENYAMPAIKAN??
PERBAIKILAH DIRI KAMU & SERULAH ORG LAIN..
Jika ditanya mahukah anda menukarkan nikmat ini dengan kekayaan?Dengan kecantikan?Apa jawapan anda?Jika ya, anda sendiri sudah mengetahui sejauh mana anda mensyukuri nikmat ini..
Pengakhirannya:Marilah kita sama-sama menyebarkan apa yang kita faham,apa yang kita dapat kerana kasihanilah mereka yang tidak pernah mendapat nikmat hidayah ini.Berilah mereka peluang untuk merasai,apa yang kita rasai..
KEBAHAGIAAN DI DALAM FIKRAH INI.
WAllahu'alam


Student UIA

No comments:

 

Template by BloggerCandy.com