Pages

Awaken

Sometimes, standing among millions of ghuraba people can raise up our holy and strong spirit to awake this ummah. Wait till we meet in jama'ah and we will hit this universe with the holiest and super incredible new system for the new programme generation. Let's raise our hand and pray for our world.


Total Pageviews

Jadual Tugasan 15zikr

  • Minggu 1 : Syuhada - Ruziah - Iffah Hanna - Aliya
  • Minggu 2 : Nabilah Kamal - Basyirah Ritzuan - Syafiqah Sabbri - Syahirah
  • Minggu 3 : Fatin Nabila - Izzati - Fatimah - Basyirah Z
  • Minggu 4 : Sofiah Hadi - Nadhirah - Nadiah - Fatinah

Thursday, April 1, 2010

Suara Kakak2 Khassah 1-2010

picture by 'iffahhannafikri'
dari kanan:sos marry(mariah),sos undima(fatima),sos aisa(aisha), iffahhanna,ririn dyana,nabilah kamal,nurul aliya,nurul iman....tiada dlm gmbr-sakinah smakL

Ya Allah...
Hari ini kami merasai nikmatmu..setiap hari kami bertemu dengan orang2 yang banyak ilmu, ulamak,guru2 soleh....
namun!
xpernah kami hargai kewujudan mereka...
Tapi hari ini kau tunjukkan kami seperkara yang membuat kami teramat bersyukur
hidup bersama murabbi2 misali ini..

KAu letakkan kami bersama saudara2 baru, dari luar negara....
Aduh!!
Lelahnya kami melihat mereka..
Berusaha untuk memahami bait kata2 ustaz..
KAu uji mereka.....
tidak mengerti bahasa kami,
tidak mengerti bahasa dunia,
tidak mengerti bahasa syurga..
namun engkau menetapkan mereka `BERUSAHA KERAS`
untuk memahami kata2 hidayah dari bibir mursyid kami..
KAMI..
yang selalu mendengar da memahami tidak mengendahkan kata2 itu lagi...
YA ALLAH..
Ampunkan kami..
tetapkanlah kami dijalanMU ini.
semoga kami dapat lagi mendengar seruan2 Ilahi itu YA RAbb!
SEMOGA KAMI SENTIASA MENGHARGAI BUTIR MUTIARA HIDAYAH-MU YA RABB..

9 comments:

glistenstone said...

Kakak khassah 1 ye? Ana nak ucapkan berjuta-juta tahniah kpd antunna. Alangkah bhgianya hati ana andainya gelaran kakak khassah 1 tu ada pd ana, tp nmpknya Allah tak mentakdirkan bg ana yg tu.

shbh2 khassah 1,
antunna sgt2 bertuah cuz antunna telah pun dipilih Allah utk rasa nikmat tertinggi tu lg. Dlm masa yg sama, ada org yg t'sgt2 nak khassah tp tu bkn apa yg ditakdirkn utk dia. So, hargailah sungguh2. Jglah adik2 kat sana, smg Allah menjaga antuna. doaknlh kami yg still mencari apa yg terbaik utk kami, smg Allah limpahkn kpd antunna keberkatan yg tak terhingga nilainya. Ana yakin dgn antuna yg antuna tak akn sia2kn nikat yg antuna dpt kt sana. Ana doakn antuna berjaya meneruskn khdpn jihad antuna di matri.

juga kpd shbh2 yg lain,
smg kita sume berterusn dlm dakwh dn tarbiyah tak kira mana pun Dia pilih utk kita pegi cuz itulh yg terpenting skali dlm diari hdp seorg hamba.

Ya Allah,
aku mohon Kau tunjukknlh kpd kami sume apa yg terbaik... Tak ada pe2 pun yg kami harapkn dari Engkau melainkn pertlgn dn petunjuk sbb kami ni terlampau lemah, Ya Allah.
Ya Allah, hanya pada Engkau kami mengadu dn hanya pd Engkau kami memohon pertlgn. Jd, bntulh kami.

PRiNCESS 15 zikr said...

moga Allah juga pilih kami untuk istiqamah dijalanNYA...aamin.

Anonymous said...

ini kakak khassah 1 ke??
hu3...kekal atau sementara??
tgk muka macam tak lama dah ni...
tapi takpa la..bagus la maasuk khassah dulu..dapat mantapkan tarbiyah..sblm ke KTD atau mana2 IPT yg lain...

PRiNCESS 15 zikr said...

moga2 ramai yg kekal... hingga kami dpt dokong cita2 bersama... "MAJULAH KHASSAH UNTK ISLAM".. prumpamaan sir nasir yg dia bawa tem heartsetting ari tu, layar kapal adlh ilmu tekno dan kemudinya ilmu deen.. terlampau ramai yg menjadi layarnya..namun kurang yg akn mengemudi.. fikirkan! dunia kehidupan yg jauh bergerak kini andai TIADA pengemudinya..... KHASSAH maju kedepan!

Anonymous said...

Alhamdulillah..
terubat rasa dihati tatkala membaca coretan ringkas ni..
mmg btul apa yg sir nasir kata..
biar antum & antunna jd ProTaz..
Bkn saja Ustaz/Ustazah tp Ustaz/Ustazah yg Profesional mendidik dan membimbing masyarakat...Insyaallah..

Moga Allah Permudahkan..
Sggh Perjuangan Ini Masih Belum Terusai..

PRiNCESS 15 zikr said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

mabrouk a'laikunna
teruskan prjuangan u trus tgkkn deen Allah!
doakn km suma yg mgkn x b'pluang u msuk khassah
tarbiyyah fi aidikum, fi aidikum faqad.
salam mjahadah slaloo...
-sfms92-

rindukalian said...

kalian merupakan pilihan allah..so,alaikum bittaufiq wannajah...
Majulah khassah untuk islam!
apa2pun kat mana pum kita berada,islam pasti kita julang!allahu akbar..tarbiyah dzatiyah mesti kuat..
inilah medan untuk kita aplikasikan apa yang telah kita dapat sebelu m ni..buktikan yg terbaki pd mak ayah korang.antunna akan rasa bahagia bila dapat membahagiakan mereka.redha allah terletak pada redha ibu bapa.

PRiNCESS 15 zikr said...

salam buat teman2 perjuangan yg disayangi fillah. kita mesti bersama2 mengerahkan tenaga u bekhidmat d bumi wakafan ini.kita x bleh berpeluk tubuh lg..... perjuangan kita disini.apa2 pun yg terjadi, kita mesti satukan hati kita.

 

Template by BloggerCandy.com