Pages

Awaken

Sometimes, standing among millions of ghuraba people can raise up our holy and strong spirit to awake this ummah. Wait till we meet in jama'ah and we will hit this universe with the holiest and super incredible new system for the new programme generation. Let's raise our hand and pray for our world.


Total Pageviews

Jadual Tugasan 15zikr

  • Minggu 1 : Syuhada - Ruziah - Iffah Hanna - Aliya
  • Minggu 2 : Nabilah Kamal - Basyirah Ritzuan - Syafiqah Sabbri - Syahirah
  • Minggu 3 : Fatin Nabila - Izzati - Fatimah - Basyirah Z
  • Minggu 4 : Sofiah Hadi - Nadhirah - Nadiah - Fatinah

Tuesday, February 23, 2010

Kem Jati Diri Yang Amat Dirindui



Selepas tamatnya SPM dan Graduasi 2009,
Semua pulang ke jalan haluan masing2...
Tidak sampai 5 hari melepak di rumah...

"EHHH.....ada kem!
Kem Jati Diri.....
nmpk MACAM bosan....
tak apa lah,join je...
at least mengisi masa yg lapang sikit...
tapi lamanya....dkt 2bulan ooooo!
Nak ambil lesen..
Ish...nak ambil part time job?
Macam mana?
Hmm..umi abah suruh pergi jugak...
Pergi je lepas habis kem boleh ambil lagi...."

Rungutan sebelum pergi kem...
Bila tiba di KTD pada 22Disember 2009...
Di sinilah pertama kali ku mengenali KTD..

"Ohh...macam ni rupanya KTD...
Alamak!...
Kilang??!!.."

Itulah first impression yg terkeluar...
Tapi bila diterangkan oleh Pak cik Zaini..
Katanya Kilang Terbaik Dunia...


Berlangsungnya Kem Jati Diri...
TEKUNnya mendengar ceramah dari

Cikgu Azmi..

Cikgu Azizan...

Cikgu Ishak...

Pak Cik Nasir..

dan seterusnya...

sampai TERSENGGUK2...

Selepas tamatnya Modul Anjakan Paradigma, terbahagi kepada 3Modul pulak...



USAHAWAN




ICT




PERTANIAN,PENTERNAKAN DAN PERIKANAN



Lebih kurang seminggu lebih ber'kem' di KTD
Kemudian berpindah ke Pantai Bachok..



"WAHH!!
Pantai...BEST!
Tapi rindu kat KTD...
abg2 dan kakak2 kat sana..
nnt dia org dtg melawat kita punya..."

Di sini kami pelajari banyak perkara....



KEPIMPINAN




HALUAN FITRAH




LDK




PROMOTE KTD DAN HALUAN




REKREASI


macam2 kena buat kat sana...
lama2 dah 'kamceng' dgn kwn2..
Bkn kawan dah tapi SAHABAT...
Sekian lama kem ini berlangsung..
Ada pula yg menghitung hari..
Siap catit kat kalender..
Berapa hari lagi lah nak balik...
Tapi bila dah last2..
Mula lah rasa tak nak balik...

"Esok balik..Lepas ni tak tahu lah kita nak berjumpa bila..."

7Februari 2009..
Tamat lah Kem Jati Diri..
Pulanglah peserta2 KJD ke rumah masing2...
Selepas 2 3hari,
mulalah chit chat kat ym..facebook laa..
kata rindu kem laa...apa laa..macam2...
ada pulak group KJD kat facebook!
Ramai pulak yg masuk...
Kem dah habis laa....
Punyalah awal2 tak suka kem...
Ada jugak bibit2 rindu kat kem..
Rasa macam nak patah balik..
Nak pergi pantai!
Tapi bukannya ada kem dah...
Semua dah berlalu...


Kat sini lah,
UKHWAH dirasai..
UKHWAH bkn sebarang UKHWAH...
tetapi UKHWAH FILLAH namanya...



Teringin pula bertemu dengan sahabat2 yg tercinta...
Tidak tahu lah di mana dan bila lagi kita akan bertemu...
Untuk bersama2 memantapkan aqidah...
merentas segala onak duri kehidupan..


DI MANA??

dan

BILA????



Pasti ada...
Ada resolusi yang terbaik...






MARILAH SAMA2 KITA MASUK KTD BERAMAI2!!!
AYUH!
MAHU INFO SELANJUTNYA?
Di sini kami menyediakannya...
Klik kan pada gambar ini...


Terpulang lah..tak paksa..
Just promote....
THE CHOICE IS IN YOUR HAND!


P/S:-Sekalung penghargaan dan segunung kemaafan buat Pak Cik Zaini,Pak Cik Nasir, Abg Ali dan Abg Zul, abg2, kakak2 fasi, sahabat2 seperjuangan KJD dan sesiapa sahaja yang berkaitan...atas bantuan dan tunjuk ajar, kami 15gen MATRI amat menghargai...kami tahu pak cik2, mak cik2, abg2 dan kakak2 cuba memberi yang terbaik agar kami berasa seronok di kem (banyak betul kerenah budak2 nih!..hehe..)...Kepada sahibah2 yg tidak berpeluang untuk mengikuti, tidak mengapa dan kami sentiasa mengingati antunna serta mendoakan antunna, teruskan perjuangan antunna walau berada di mana jua..insyaAllah kita pasti akan bertemu satu hari nanti! Doakan kami agar Allah memberi kami jalan yang terbaik...SPM kami juga!


17 comments:

crypto_taqwa said...

salam...
atas2 tuh ok lah nak bc pon..tp
dah agak dah resolusinya mesti soh msok KTD gak!!!
oliya dol!!!
sjak bl ko jd promoter bebas???
haha..tabek!!

PRiNCESS 15 zikr said...

hahhaha...abg ali mintak letakkan info psl ktd...so ana pkrkn resolusi yg terbaik utk mengungkapkan info ktd...

marisymarjan said...

the best!! ^___^

brohamzh said...

Salam, inilah promosi KTD yang terbaik pernah ana baca. Syabas!! Kalau hajat bersama kami, mari sama2 kita perkasakan diri di KTD.


Kolej Tiada Duit ( Tapi tak pa)
Yang penting..

Kolej Tarbiyah Dakwah
Kolej Terbaik Dunia
Kolej Tentera Dakwah

"KTD Di Hati Kami."
dan ia
juga
" KTD Di Hati Kita."

saraH²amizah said...

betul..inilah kesah terbaik utk KJD n promote KTD!


rindu juga kat kalian..
alangkah bestnya kalau dapat bersama kalian sampai 7hb..

أفيق فواز بن أحمد صالح said...

salam ziarah..

memang terbaik promosi KTD kali ni..
kadang2 rasa jeles bila tengok pelbagai aktiviti yg dijalankan seperti KJD...ana hanya mampu memerhatikan dari jauh,yg tu pun hanya dalam internet..

semoga semua akan terus istiqamah dan lebih mantap dlm DT..

DiDi UnPrediCtaBle said...

bagus2.
owh rindu giler kat kem jati diri.
sweet memory.

moga ukhuwah kita berkekalan...
moga jumpa lg!!

sng citer..jumpa lagi..di ktd.haha

210192 said...

Asm w.b.t
Alhamdulillah OK!!Tapi part paling best pasal KTD..Rasanya ni kena buat post promote KTD je...Senang & mmudahkan org.Mana tau tiba2 ada org terbuka hati??

'aliyah himmatuha said...

alhamdulillah,

ada jugak penerangan yg membetulkan persepsi negatif sesetengah orang

bila ada adik2 cakap tak nak masuk ktd, speechless ana, tp ada satu yg sgt istimewa di sana tak tahu ana nak cerita mcmana..

terima kasih atas post utk ktd ni
moga Allah thabatkan kalian fi sabilillah

PRiNCESS 15 zikr said...

kami ini tidak kisah utk sambung bljr di mana sekalipun...asalkan kami dpt meneruskan dkwah n tarbiyh dlm kehidupn kami insyaAllah....jika Allah meletakkan kami di KTD,insyaAllah kami akan bangunkan KTD sepertimana bangunnya MATRI..(pck zaini pernah kata kat kami)
TAKBIR!!ALLAHUAKHBAR!..

Anonymous said...

Alhamdulillah..
post menarik..

cuma..
Can you Walk your Talk??

teh matahari??? said...

salam...
hehehe!!trasa rndu btol kat kem...
kes promot ktd nih...hehehehe
sokong..sokong...tapi..takot2 owg kat gambaq promot tuh xmasok ktd!!muahahaha!xjamin ek....
hampeh tol oya!kah3!

teh matahari?? said...

rindu gak kat budak2 ma3...bile lah bleh jmpe lg kn??

crypto_taqwa said...

wahai si teh matahari,
jomlah kt b'jumpa di..
jeng3
KTD...x ah,
g lah book fair...

y0tt said...

hee, kawan2..
no komen lorr..
btw, post yg menarik..
wndu kat kwn2 even tak pg KTD..
hee~~

glistenstone said...

salam..
Korang jgn lupe plak kt ana yang x gi kem jati diri tu yek.

genjatidir said...

selain KTD,Kem JATIDIRI adalah kem yg terbaik dlm dunia..sp dpt twrn p kem ,KENA PI!!!!rugi x abeh nt.pglmn berharga..

 

Template by BloggerCandy.com